Strelets Forum

Welcome to the Strelets Forum.
Please feel free to discuss any aspect of 1/72 scale plastic figures, not simply Strelets.
If you have any questions about our products then we will answer them here.

Strelets Forum
This Forum is Locked
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Re: Vive La France! Vivent les Strelets!

Je n'ai pas des contributions car je ne painte mes figurines. Je collecte tous les periodes, mais je prefere les guerres d'Alexandre et de Caesar. J'ai achete tous les boites que strelets a fabrique.

Connais-tu 'www.plasticsoldierreview.com'? C'est le couer de notre hobby et absolument magnifique!

Re: First time on forum!

Welcome Pierre! Always nice to have a new member here.

By the way, your English is better than my French (I don't speak it) so cheers to you for being brave enough to join an English speaking forum. We all speak 1/72 plastics here.

Re: Re: First time on forum!

Since Pierre has introduced himself in this thread, I thought it might make sense to jump on the bandwagon. I am a long time lurker on this forum, and a fan of Strelets. I am very impressed by the openness on this forum.

My interests are primarily the Crimean War, ACW, Franco-Prussian and Colonial, along with WWII.

Nice to meet you all.

Re:Nuther

Howdy Plastic Hussar,nice to see a canadian in our midst.have fun we laugh cry and fall out periodically as like 4 armchair generals on a 3 seat sofa would do.Have fun Hank

Re: Re:Nuther

Thanks Hank. How did you know I was Canadian?

I don't think I used "eh" to end a sentence. And I'm pretty sure I didn't pronounce "about" to sound like "aboot." Is it something in the IP address that gives it away? Just curious...

Re: First time on forum!

J'aime cette partie de la forum, la societe internationale. Bienvenue a tous les francais. je ne suis pas francaise, je suis seulement un eleve de 17 ans de les etats Unis. J'etudie le langue en mon lycee.

Re: Re: First time on forum!

Bonjour Pierre et bienvenu

Good hunting in the forum, nice and full of usable infos and tips.

Bonne chance

Re: Re: Re: First time on forum!

Oui Bonjour et bienvenue Pierre,

Le site de Strelets est très interessant.
Beaucoup de monde du monde entier partageant la même passion la figurine plastique au 1/72è

Quant à moi je m'appelle Patrice, mais j'étais un peu agacé lorsque je me présentais par écrit de lire en réponse Miss ou Mrs. Donc j'ai abrégé à Pat.

Sinon le site STRELETS est, je crois, le plus libre dans sa catégorie. Ce que j'aime c'est qu'il y a un grand brassage d'idées sur le 1/72è, des gens qui viennent vraiment d'une grand partie du Monde: Russie, Pays Balte, Hongrie, Pologne, USA, GB, Australie, Europe, et j'en oublie beaucoup.
Des gens d'horizons trés divers, qui discutent pacifiquement de leur passion commune.
C'est cela que j'aime avec STRELETS.
Encore Bienvenue.
Patrice

Re: Re: Re: Re: First time on forum!

Welcome, sir, and many hearty greetings from America. :-)

Re: Proposition Rif War

Hello,
This message for to do an proposition for Rif War campaign .

One idear for future creation the Spahis ( Algerian or Maroccan supletive troops )mounted/dismounted .

Regards,
Pierre Moula